Slutet.

Sista dagen på praktiken idag.

Vaknade inte direkt på rätt sida.
Drömde mardrömmar om en kär vän som jag inte fått tag i på länge.
Har en klump i magen.
Funderar: Undviker du mig?

Hur som helst ska jag ändå gå till jobbet idag.
Jag ska bjuda på tårta och ha något sorts avslut.
Känns bra. Och hemskt.
Jag har klarat praktiken och jag tycker att jag har gjort det bra.
Samtidigt känns det lite som att börja läsa en bra bok och sen bara sluta mitt i alltihop.
Hur ska det gå för mina grabbar?
Vet inte ens om det finns något slut för dom.
Ett bra liv för vissa, det är jag helt säker på.
Kumla för andra, kanske.
Vet inte, kommer kanske aldrig att få veta.
Men jag tror på dem alla.

Han, den lille, med fräknarna, han den roliga som bara vill vara med, höra till.
Han, med de små ögonen som alltid ser arg ut, trots att han nästan aldrig är det.
Han, som tror att han är boss, han med rättvisetänket, men med ett gott hjärta.
Han, med det dåliga självförtroendet, han med den härliga personligheten och det charmiga leendet.
Han, nallebjörnen, som har gjort många fel, men egentligen bara vill alla väl.
Han, som låtsas vara sur jämt, men som aldrig lyckas dölja leendet som ständigt finns där.
Han, den nya, som alltid skrattar och skämtar, han den härliga filuren som alla tyckte om från första stund.

Jag tycker faktiskt om dem allihopa.
Jag hoppas det går bra för dem.
Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0