My kind of luck.

Hade packat fem väskor. Var lite stressad men ändå i god tid. Bästa Otto kom och skjutsade mig till resecentrum  (som man så fint kallar tåg/busstationen i Linköping). Tåget var tidigt och jag klev på i godan ro. Härligt att allt gick så smidigt för en gångs skull. Nähä. Då ropar dom i högtalarna att detta är ett annat tåg. Nästan allihopa kliver av. En olycka har skett mellan Norrköping och Linköping. Alla tåg står stilla. Ingen vet någonting. PANIKEN! Tillslut får vi höra att vi ska få åka buss till Norrköping och ta tåg därifrån. Vi träffar ett tap till busschaffis som inte vet någonting om någonting och när jag frågar om han kan hjälpa mig så säger han..... Nej. Tack hörru.

Tillslut får vi gå på en annan buss och jag får tag i SJ:s nummer och ringer dom. Får sitta i en två år lång telefonkö bara för att bli kopplad till en annan telefonkö som tar lika lång tid. Då får jag höra att jag som väntat inte kommer att hinna med tåget och det finns inget dom kan göra. Jag får alltså övernatta på hotell i Västerås. (Om jag nu någon gång kommer till Västerås. Sitter i skrivande stund fast i Norrköping.) Därifrån får jag åka buss (BUSS!?!?!) som jag måste byta 100 gånger innan jag kommer hem. Istället för att vara framme 8.40 imorgonbitti skulle jag få vara framme 18.00. TACK SÅ JÄVLA MYCKET FÖR DET SJ! Jag frågar hur dom kommer att ersätta mig för biiljetten och tydligen ska jag få igen halva. VADÅ HALVA!? Jag kan inte åka på den här biljetten nu. TACK SÅ JÄLVA MYCKET FÖR DET SJ!

Som tur var bor ju min kära vän Fred numera i Västerås. Han har lovat att skjutsa mig till Arlanda tidigt imorgonbitti. Vilka fantastiska vänner man har! Så får jag ta ett flyg hem istället. Vilken krånglig kväll. Och dyr hemresa.

NU först åker vi från Norrköping. BARA 3 timmar för sent. JÄVLIGT SNABBT JOBBAT SJ! EN APPLÅD TILL ER!

Hanna är en annan ängel i den här historien. Skippade kalaset hon skulle till och väntade med mig hela tiden. Dessutom tog hon med sig en av mina väskor tillbaka så det inte ska bli så tungt på flyget. Räknar ändå med en enorm övervikt. 

Och världens bästa mamma, som letat upp flyg till mig och alltid försöker ordna allt till det bästa. Så nu får vi se om det löser sig det här nu. Med min tur stöter jag säkert på fler problem. Dom får ni naturligtvis höra om inom en snar framtid.

Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna Dahlin

Puss

2009-11-12 @ 22:11:34
URL: http://hdahlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-11-12 @ 22:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0