Del 2 av mardrömsresan.

Vid 23.00 kom jag äntligen fram till Västerås. Släpade väskorna till hotellet som låg rätt nära och var riktigt fint faktiskt. Det hela blev ännu bättre när den gulliga killen i receptionen hade gjort en kvällsmacka åt mig. Han lovade också att göra smörgåsar som jag fick ta med när jag skulle åka på morgonen. Söt. Tog ett tag innan jag somnade men sen sov jag som en stock. Trött som tusan steg jag upp klockan 03.30 för att hinna göra mig klar innan jag skulle möta Fred 04.30. Det var härligt att få sitta i en bil ett tag och prata hemlisar med Fred. Kvalitet.

På arlanda var jag först lite orolig för att jag hade för mycket bagage. eller rättare sagt. Det visste jag att jag hade. 10 kilo för mycket (minst) visade det sig. Det första tjejen surade lite och sa. Ja, det kostar ju för varje kilo. Sen fick jag prata med en kille som checkade in mina väskor och han sa att det var helt okej. Dessutom lovade han mig att jag fick ta två handbagage. Söt.

Trots att det är fredag den 13:e, har denna dag börjat på ett strålande vis och det ser ut som jag kommer mig hem i tid trots allt!

Uppdatering: Nyss ropade dom ut mitt namn i högtalarna på arlanda. Jag hade visst min sodastream med mig i väskan. En kolsyrepatron får man inte flyga med. Suck. Fick lov att lämna den här. Men men, det kunde ha varit betydligt värre.

Kommentarer
Postat av: Otto

Åh vad skönt att det tillslut ordnade sig för dig!

Tyckte så jäkla synd om dig när Hanna ringde och sa att du troligtvis skulle missa begravningen.

Hoppas att du får en så bra helg som det bara går!

2009-11-13 @ 08:42:15
Postat av: Julia

Tack vännen! I'll do my best! :) När ska vi ses? Till jul? :) Puss

2009-11-29 @ 16:35:52
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0